Приказката за Пепеляшка е позната от столетия из цяла Европа. Историята разкрива живота на едно момиче, принудено да слугува в собствения си дом, в който живеят нейните надменни сестри и злата ѝ мащеха. Но настъпва момент, в който красивият царски бал, добрата фея и една стъклена пантофка успяват да преобърнат завинаги живота на Пепеляшка. Приказката е интерпретирана много пъти под различни форми- в театъра, операта, телевизията и киното.
В спектакъла „Пепеляшка“ танцът и театърът се преплитат, за да намерят отговори на въпросите- дали обувката става само на Пепеляшка; дали принцът би се оженил за всяко момиче, на което пантофката е по мярка; нима една обувка може да определи съдбата на една любов? В представлението на „Арабеск“ принцът се влюбва в Пепеляшка, без дори да знае дали пантофката е нейна. Той е силно впечатлен от нейната доброта и работливост, а пък тя се очарова от неговото творчество. Макар кралското общество да не иска да приме бедното момиче, любовта между двамата герои успява да възтържествува. Медувременно в спектакъла се смесват разлчини приказки и герои, което има за цел да направи танцовото представление по-интересно, разбираемо и достъпно за децата. Освен това се провокира и детското въображение чрез познати символи- тиквата се превръща в автомобил, принцът рисува графити със спрей. Тези препратки приближават приказката към съвременния свят.
В спектакъла „Пепеляшка“ се противопоставят реалното и въображаемото, живота и изкуството. Той е изпълнен с много изненади, смях, емоции и непредсказуемо развитие на така познатата и обичана приказка.