Кармина Бурана и Болеро
1 Звезда2 Звезди3 Звезди4 Звезди5 Звезди6 Звезди (2 оценки, средно: 5,50 от възможни 6)
Loading...
Жанр:

Балет
С участието на:

Балет „Арабеск“
Костюми:
Цветанка Петкова-Стойнова, Мария Трендафилова
Хореография:
Боряна Сечанова, Маргарита Арнаудова
Музика:
Карл Орф, Морис Равел

Кармина Бурана

Знаменитото произведение на немския композитор Карл Орф – „Кармина Бурана“ се изпълняза за пръв път във Франкфурт на Майн на 8 юни 1937 г. Остава след себе си силно впечатление и се затвърждава като едно от най – предпочитаните съвременни произведения. Авторът го определя като сценична кантата, която e изградена на основата на стихове от миниатюрата „Колелото на съдбата“, написана от средновековни поети.
В сюжета на представлението няма последователно действие, а се преплитат различни ситуации. Спектакълът припомня как времето бързо минава, как успехът и неуспехът бързо могат да се сменят, как щастие и нещастие вървят ръка за ръка и как провала може бързо да заеме мястото на властта. Основната идея в сюжета на представлението „Кармина Бурана“ е да покаже, че въпреки всички борби, падения и неволи, човек винаги успява да триумфира. Мотивът за непреклоността на съдбата надделява, а тя е тази, която си играе с нас, властва над живота ни и усправлява нашите действия.
Оригиналната хореография подчертава ироничността на средновековните текстове, отразена и в музиката на Карл Орф, а цветистите костюми и безпрецедентното изпълнение правят спектакъла едно наистина великолепно изживяване.

Болеро

„Болеро“ на Морис Равел е оркестрално произведение с музика за балетна постановка. Премиерата на балета се е състояла на 20 ноември 1928 г. в Гранд – Опера, Париж и от тогава до ден днешен публиката не спира да аплодира представлението.
„Болеро“ е един от най – значимите спектакли на балет „Арабеск“, който е останал като наследство от Маргарита Арнаудова и винаги е присъствал в афиша на трупата. Представлението носи със себе си впечатляваща атмосфера, в която балетното движение е стилизирано в ритъма на испанския танц, а в хореографията се вплитат няколко значения.

„Аз не съм композитор модернист в истинския смисъл на думата. Винаги съм търсил вдъхновение от творчеството на великите композитори, и моята музика в своята основа се опира на традициите и израства от тях. Никога не престанах да се уча от Моцарт.“
Морис Равел

Участват

Добави коментар