През октомври 1858 г. в Париж, чрез фееричната си опера „Орфей в Ада”, Офенбах става основоположник на жанра и превръща известния танц „как-кан“ в хит.
Операта ни разказва историята на Евридика- скучаеща домакиня с нереализирани мечти в сферата на изкуството. Тя е единственият ценител на таланта на съпруга си Орфей, който е овчар и самодеен музикант. За разлика от нея, той се е примирил, че няма възможности за изява и дори няма амбиции за промяна и развитие. Евридика е подтисната и се задушава в забутаната „родопска провинция“ и мечтае за истинска кариера сред елитно общество. Със своите амбиции тя става лесна плячка за ухажванията на Хадес. Той ѝ предлага работа в подземното си царство – да стане балетмайстор на Адския дамски балет, прочут със своя танц “дяволски галоп”, по-известен като кан-кан.
В крайна сметка, митологията вече не е това, което беше, а пътят към ада се оказва постлан с… амбиции. До този извод стига и самият Зевс. Повелителят на Олимп повежда всички богове в подземното царство. Там купонът е безспирен, лее се шампанско и всички са завладени от дяволския ритъм на кан-кана…
Спектакълът е наситен с комедийни обрати и забавни реплики, актуални и в нашето съвремие. Всичко това е поднсено с много хумор, динамична музика и прекрсани танци.
„Имаме един акцент в сценографията, която представлява една огромна маска, древногръдска, която е с размери 4:2. Тя във всеки един момент променя своето изражение. Тя е ядосана, присмива се, поглежда хитро с очите, сменя своя облик.”
Явор Радованов
Иван
Останах много доволен от оперетата. Препоръчвам